Oct 12, 2010

Warkah ke syurga

doa seorang sahabat

Salam,

Titipan ikhlas dari hati yang HANYA TUHAN SAHAJA YANG TAHU

Dulu AKu selalu berdOa di dalam setiap solatKu. Semoga Aku dan Dia bertemu JODOH dengan Kuasa Yang MAHA pencipta.. Tapi.. Kini aku berhenti dari meminta.berhenti mengharap..
Namun masih ada Untuk DIA… Semoga Dia bertemu Jodoh kembali dengan Insan yang Amat dia dambakan, cintakan dan rindukan.. Semoga perpisahan bertaut semula..
Seperti Adam dan Hawa.. bertemu ..terpisah lama… dan bertemu kembali…….
Cinta yang sejati .. tak akan ke mana…. Semoga doa yang sekali ini di kabulkan Tuhan yang MAHA Agung…AMIN.



Oct 11, 2010

jawapan rindu.

Terasa Sesuatu
Persoalan Memanggil
Di Benak Yg Paling Mendalam
Sehingga Menjadi Ralit
Semakin Jiwa Dilanda
Gelora Sang Penanti
Semakin Sukar Difahami
Puncanya Gelisah ku Ini
 
Hanya Kekosongan
Jua Kehilangan
Kurasai
Menghuni Hati
 
Di Mana Kan ku Temui
Penghujungnya Resah Ini
Seumpama ku Menanti SeJawapan Rindu
Di Mana Kan ku Temui
Oh Sinaran Yg Hakiki
Untuk Menjadi Penyuluh
Jalan Didepanku
Hingga Akhir Waktu
 
Andainya Kau Temui
Cahaya Yang ku Cari
Sudikah Dikongsi Bersama
Sebagai Teman Mahupun Sebagai Kekasih
 
Merenung Bayangan Jauh
Menatap Pengertian
Menyelam Dasar Persoalan
Menyelongkar Kemuncak Maksud




lagu ini saya hadiahkan kepada sahabat saya hafizuddin ..

Tragis 10/10/10

http://www.facebook.com/album.php?aid=89035&id=1147144865


nak tgk gmbr2... klik jela situ...
aku xsgup nak uplod!...


Al-fatihah!!!!



Ini ialah kenyataan saksi 1...(telah dipadamkan beberapa nama)

asalammualikum ,

Saya adalah merupakan nyaris mangsa kemalangan. satu malam x bleh tido masih terbayang2 keadaan berlaku.

pada masa kejadian iaitu jam 6.35 petang semalam saya nampak segalanya apa yang berlaku sebelum impact. saya dari arah utara ke arah selatan.


apa yang saya nak tekankan disini adalah PUNCA KEMALANGAN!

Sewaktu kejadian, jalan arah ke utara penuh dengan kenderaan (ketiga-tiga lorang). Bas delima berada di lorong laju dengan MENGEKORI RAPAT kenderaan dihadapan (kenderaan putih mungkin myvi @ viva)..
sewaktu hampir melepasi saya (sya di lorong laju arah selatan) bas tersebut terhunyung hayang ke kanan dan kiri (saya yang melihat keadaan tersebut menambah kelajuan) kemudian terdengar bunyi geseran sebanyak 2 kali. dan kemudian bas tersebut terus merempuh divider (tanpa sebarang resistance dari rail) menyimpang jalan.

Asap terlalu tebal dan memenuhi jalan sejurus kemalangan. bunyi dentuman bertalu talu diiringi bunyi seretan.

Saya yang dalam keadaan tergamam dan panik tak mampu nak menekan minyak .. dan setelah melihat belakang tiada satu kenderaan pon dapat melintasi kawasan kejadian.. jalan arah selatan menjadi kosong..kosong.

saya masih terbayang wajah2 penumpang kereta yang saya potong seblum kejadian.. rata rata adlah keluarga, yang memandu dalam 90 kmj -100kmj.

masyaAllah ... mujur ajal saya bukan disitu.. buat yang terlibat saya ucapkan takziah dan semoga roh yang mati dicucuri rahmat.

ahh satu lagi saya rasa bas tu tidaklah dipandu laju sangat .. lebih kurang 110 kmj jer sebab jalan time tu sesak.



Kenyataan saksi 2

assalamualikum,

saya adalah antara mangsa yang terlepaas dari pelanggaran semalam.. 

apa yang saya hendak nyatakan disini berkenaan kereta yang dihempap oleh bas adalah kereta yang betul 2 dibelakang saya (honda accord hitam ) . mujur saya pantas lebih kurang 5 saat di hadapan kereta honda tersebut... kelajuan lebih kurang 130 kmj pada waktu itu ..

yang membuatkan saya tertarik untuk post disini adalah kebanyakan maklumat dari akhbar adalah bercanggah dengan cerita sebenar ..
Saya akan ke balai polis untuk memberikan maklumat. kepada kawan2 yang ingin mengetahui maklumat sila la baca laporan saya di threaad satu lagi.

perkara menggagu pikiran saya dan diharap jangan buat sebarang spekulasi jika ingin membantu polis mencaari punca sebenar kemalangan.

by the way .. saksi dalam bas cakap bas laju dan mendahului kenderaan lain .. tidak benar .. sebelum kemalangan bas tersebut mengekori rapat sebuah kereta putih (viva @ myvi) sebelum hilang kawalan melepasi kereta saya (gen2) dan menghempap kereta belakang saya (honda accord warna hitam versi 2005++.)

Sakit


Sakit..Sakit.. Sakit yer kena ulser kat lidah.
Nak makan pun terseksa..
nak cakap pun. 
mcm dah tak betul.
kawan2 semua suruh letak garam kat situ.
tapi!! ngak MAHU laaaaaaa..
(huh, tgk la mcm mna nti)
baru 2hari yang lepas my sis pergi..
dan semalam dia hantar msg. " adik dah makan?"
terharu aku weii...
ingat dah lupa ke kan....masih tke care..
aku pun jawab " belum kak, nti sy makan lah"..
"tgk tu.. nti2.. makanlah dik.. ada biskut.. akak ada simpn tuk adk kat dalam almari 2"..
yela2 kak.. hehehe.. thankz kak...
tp hakikatnya dah 2 , 3 hari ni.. aku xmkn.. skali je dalam shari...lepas tu berlapar la time mlm.
pndai la kunyah2 biskut ke apa ke kan... huhu..
nak wat cam mana... sakit yang ku rasa ni..
aku je yang rasa... huhuhu..  So, biarlah .. asalkn aku dpt elak dr mrasa skit ni..Kali ni bila dah merasa sakit. kena tngung sendiri lah. 
kalau x... mgadu saja pada mak ayah kan.
tapi tak usah bagi diorg risau. lagi pun bapak ku akan ke sarawak 2 minggu ni . urusan kerja.
nampknya xbalik ag la aku minggu depan . uwaaa :(


Oct 10, 2010

huh,...


Alhamdulillah,..


dupdapdupdap.. 

Kuiz,test aku dapat full mark.. terutama p.malaysia.!! Xsabar nak final. Walau dalam hati ni. Mcm tkut jer..Hmm, dgn kepala agak berat nak pk banyak benda. Asgmt Sosiologi dalam usaha. Kes pembunuhan yang my group efc wat dah pun hantar semalam kat fakulti. Sekarang present syariah. Yang banyak KALI duk tangguh ..Sosiologi pulak pasal ketidaksamaan jantina n dot dot dot…… huhu. Kena ready awal2 utk soalan yang bakal di baling kat kitaorg nti. Haha..
Dalam kelas.. Aku suka dengan kewibawaan dan kesungguhan mr.john..  Dak  amat.. Dia sangt2 bersungguh.. walau agak nakal.. tapi bila ada jer aktvti n program kat kolej. Mesti muka dia ada .tp agak berbulu dengan dia. Sejak ecdent masa aku forum tmpoh hri. Dia kenakan aku dgn mata dia tu.. start stu. Aku kurang senang dengan dia.. tp masih rspect dia sbgai seorg yg agak professional... bagi mb girl.. aku suka dengan kepetahan, dan kegedikan miss Jijie.. dak wani.. walau kadang2 dia xtempu dalam kelas. Tp Bila Pn. Lemparkan soalan kt dia.. muka dia slmber dan boleh jawab dengan relevan yer….gedik?.. lain skit.. gedik dia xmgada..Cuma pandai mengenakan balik sesiapa yg nak mgarut dengan dia... Tapi aku amat risau dengan subj Arab.
Tp insyaallah.. aku ley buat yg terbaik. Tget untuk SEM 1. hanya 3.00 jer… sikit jer…
Dan aku harap tercapai. AMIN…

ya

Ya, kadang-kadang lebih baik  terkurung
 daripada bebas..
tapi miliki ilmu pengetahuan yang meluas 
   dan dapat mendekatkan diri pada SANG PENCIPTA..
dari Bebas tapi pemikiran cetek, jumud, xberfikiran releven dan 
bertindak melulu kerana taksub 
dengan syurga dunia..

Kalau


Kalau perempuan cantik pendiam
lelaki akan kata: wow!ciri2 isteri idaman...
Kalau perempuan tak cantik pendiam
Lelaki akan kata: tak reti berkomunikasi agaknyer...

Kalau perempuan cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: mst ada krisis nih...kesiannyer...
Kalau perempuan tak cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: dah la tak lawa,perangai plak mcm sial!!

Kalau perempuan cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: wow!heroin sejati...
Kalau perempuan tak cantik menolong lelaki yg kesusahan  
Lelaki akan kata: hmm...taktik nak ngorat la tu...

Kalau perempuan cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: ok la...bagai pinang d belah dua...
Kalau perempuan tak cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: kesian...mst dah kena bomoh lelaki tu...

Kalau perempuan cantik d tinggal kekasih  
Lelaki akan kata: buta kayu btol mamat tu!!
Kalau perempuan tak cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: patut pon kena reject...

Kalau perempuan cantik bawa BMW  
Lelaki akan kata: ntah dato' mana bela ni...
Kalau perempuan tak cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: mesti anak org kaya ni

Kalau perempuan cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: wah...caringnyer...
Kalau perempuan tak cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: eleh,gedik la tu...

Kalau perempuan cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: don't worry,i will make u happy forever...
Kalau perempuan tak cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: ckit2 nangis!!gembeng tol..ngade2 la...

Kalau perempuan cantik pandai masak  
Lelaki akan kata: dah la lawa,pandai masak plak tu...
Kalau perempuan tak cantik pandai masak
Lelaki akan kata: ntah sedap ke tak tu...

Kalau perempuan cantik main2 miskol  
Lelaki akan kata: syoknye!!rindu la tu...
Kalau perempuan tak cantik main2 miskol  
Lelaki akan kata: ko ni takde keje lain ke??!sibuk ni tau tak!!

Kalau perempuan cantik hantar email hari2
Lelaki akan kata: sukenyer...!!
Kalau perempuan tak cantik hantar2 emai
Lelaki akan kata: asyik2 email dia...boring!