Nov 17, 2010

cerita di pagi raya

Salam aidiladha

pagi yang indah.. ofcouse tepat jam 6.30pagi... Datin paduka .my mother sudah terpkik
terlolong mengejutkan anak dara dia yang sorg ni.. sape lagi... aku r... dengan malas yer bangun.
haha.. malu sudax -_-.. setelah selesai semua . dalam jam 7lbh .datuk paduka pun duduk bersama2 anak2 lelakinya yang gantang2 untuk makan la kan... Mak aku masak lauk ayam kari, rendang, kuah kacang, dan skutu dengannya la..boleh tahan banyak r gk.. selesai ja diorg makan.. semua ye siap2 pergi solat hari raya.
hah!!yang tan sri sorg  ni ... org kuat kat rumah ni plak. sape lagi lau bukan my atuk yang sememang ada pangkat datuk kan..sedang baring ketiduran..nasib baik xbuat hal. lau x.. sememangnya atuk la yang akan kejutkan kami seawal jam 4pagi.sebab pmpesnya sudax basah.. huhu.. syg atuk la... walau banyak dugaan selama keluarga aku menjaganya.saudara mara aku ramai gak datang dlm 3 keluarga.. n jam 9.30 pagi td.. mak ajak pergi kubur kat belemang,sg Mati. nak tengok kubur arwah atuk nenek, yg ni belah mak la.aku pun pergi la ngan mak, along.. yg lain duk umah . melayan saudara..
sampai kubur.. terjumpa saudara2 belah mak yang tengah baca yasin. dan aku dengan along pun joint sekali la....dah selesai melawat semua... Along aku cakap lapo..huh~_~  sedangkan dah mkn pagi tadi..
so, dia  g belanja kfc jap. ala makan set dinner je. 3ketul ayam.. kami pun 3org kan. dah ada yg nak belanja.spu je la.. Mak xnak.. yela. macam2 lauk ada kat umah. tp along nak gak... wa ikut ja. makan . haha
 time balik ke felcra aku drive kereta... along ngan Mak tdo.. xpela.. bawa la laju2. hahaha
bukan diorg sedar pun... mak buka je mata... eh angah dah sampai ke??.. aku pun anguk je r..
haha.. xla laju sgt..  100km je,tp up skit, haha. .
anwy, skrg duk lepak2 dpn lptop jap dlm bilik along . dah jadi bilik ict lak blik dia.. ha2.
rasa nk tdo la plak. dgn cuaca sjuk. hjan lebat ni....
itu jela cerita d hari raya aku ni.... x best mana pun... ni pun skdr ctew kosong2..kebosanan. he9.. skrg tgh mlyan novel mawar berduri.. dgn buku motivasi  dont give up hamdan lufti.. best gak...

ok la daaaaaaa~~~~~~~~

Nov 16, 2010

salam Aidiladha



Selamat Hari Raya AdilAdha kepada semua Umat islam di dunia
terutama mybestfriends bibiana, syafiqah pandi, ahlina, hasnizah, mardhiah,syeikha,maizatulnaini,
safeeka,ilani adawiah, fatimah ,rosnani, safra, yen, muiz, hafizuddin (moha), aim, ismaleya, hamirah, faridah,maryam jamilah, masturah, nabila, intan , k.wani, k fiza, k.sya, shima, ikmal, sofi, k.eima, k.eka, abg eddy, akak ajar, akak ain, najiha, saida, aminah, ecah, ajerah, redzuan, khairul anuar, keli, syukur, norani, nor aini, ipin, anum, ena, aziera, tika, ijal, mizan, dan ramai lagi kawan-kawan..
semua sekali. yang mengenali diri ini!!

Nov 15, 2010

selamat pengantin baru kak eca



happy..happy..happy.. giler. time ni.. mcm2 kitaorg gayakan. hehe.
Selamat pengantin baru untuk Kak Eca .akak mybff iaitu Bibiana (^_^)
dengan kerenah akak2 b .. huhu .sporting glew r.. but, sorg lagi kwn
aku xde. sbb dia tengh berperang nk exam.sape lagi kalau bukan
 cik navy kita.syafiqah.. agaga di UMT.dgre kauseling.. bibiana ni pulak
army. dgre sains sukan. dan si alyn ni pembuat kek. seyis. kek dia memang
sodap!!!!.. dari FIM


ni family bibi.. keluarga bahagia. hehe.walaupun mereka baru shja kehilangan
abg ipar sulung mereka. mereka semua tabah mghadapi dugaan tuhan.
yang hidup pasti akan mati..al -fatihah untuk arwah..

kembali ingatan ke sekolah

1. pernahkah anda di rotan ketika di sekolah?
    pernah ..dkt tapak tangan selalunya.huhu

2.apakah jenis hukuman yg d kenakan?
        rotan,kena cubit,berdiri atas kerusi,bmping,apa lagi ek? ktk ktpi eh..whateverla.

3.pernah x anda meniru ketika dalam peperiksaan?
pernah :P haha.. 

4.poteng kelas?
xpernah . ehh ada2 time kelas PJ pendidikan jasmani.. ahaks

5.skandal dengan cikgu di sekolah anda?
ni xde la.. hoho x_x. skjap jer. hehe

6.bercinta ketika di sekolah?

entah la mcm ada mcm xde. hehe(hilang ingtan jap)

7. pernahkah anda mendapat 100% markah dalam 1 subjek

xpnh lak. tp dpt 99% je .pendidikan islam.97% sejarah tamadun islam.
sejarah tamadun dunia 88%..
itu je yg segar dlm ingtn smpai skrg. haha

8.pernahkah anda di gantung sekolah
xpernah.. saya baik ^_^ haha

9.seorang olahraga ketika di sekolah?
olahraga? rasa2 lumba lari pernah dpt no 3 ja. haha..
lain sukan. lontar peluru,rjam lmbing, lempar ckera,sofbal, bola jaring.


10.aktif dalam perbahasan/pemidato/public speaking/dan lain2?..
xsgt . tp pernh msuk bahas ala parlimen, forum, dan skutu dgn nya

11.perkara yang memalukan terpaksa anda lakukan ketika di sekolah?
gantung kertas and tulis " saya mesti lulus dalam bahasa inggeris)
dan kena pakai sampai balik -_- haha

12. jawatan apa yang pernah anda sandangkan atau galaskan di sekolah..

pengawas perpustakawan 03-07 pengawas 08-09, 
kalau jwtn2 lain tu. mcm dalam koku sukan naib pengerusi rumah engku omar,
setiausaha futsal,naib pengerusi fsilattor program jati diri kokurikulum stmi.

nampaknya.. aku ni leh tahan nakalnya kat sekolah ek?..
xla skema mana pun kan ahaks.. yg jenis flow je apa ckg ckp..ikut je montot ckg. kikiki.
tp pandai2 la.. jgn la truk sgt ya uall. 

p/s:kdg2 sbb aktif ngan koku .akadmik  terabai. 
so kawan2 smua. kena seimbangkan lahh yer.. baru boleh jadi students yg cemerlang =)


aku tag soalan2 ni. dekat kawan2 aku.. terutama my cousin, emy frenzy. 
kena jwb dgn jujur. (-_-)

ANIME I'm Sorry, I Love You (Part 1) Korean Animated Music Video

Nov 14, 2010

sukan Asia 2010

Sukan Asia 2010, juga dikenali sebagai Asiad XVI, diadakan di GuangzhouChina dari 12 November hingga 27 November, 2010. Guangzhou merupakan bandar raya kedua di China yang menjadi tuan rumah selepas Beijing pada 1990. Sejumlah 476 acara dalam 42 sukan dijangka dipertandingkan oleh atlit, menjadikannya acara terbanyak dalam sejarah Sukan. Ia juga adalah yang terakhir untuk mempersembahkan acara yang sebegini besar, sebagaimanaMajlis Olimpik Asia (OCA) telah menguatkuasa peraturan penganjuran baru untuk temasya masa depan, bermula dengan Temasya 2014.



p/s:sedang tengok hoki wanita malaysia vs jepun-p810 ;P


antara acara dalam sukan ini




ni sebahagian shja sukan kesemuanya
ada 46.

Nov 13, 2010

ni lah bf aku $_$

ni lah buah hati, bila pandang.. memang xberkelip mata. xjemu..
nampak je.. xkan toleh lain da.. hahahaha I love youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!
mmmmuahhhhhhh!!
tapi nak memiliki ko susah laa.. banyak benda nak berkorban..
sekali dengan OTAK...tenaga n whatever laaa..
tapi aku tetap nak ko!.
tunggu ko.sampai ko jadi milik aku. dah uall. jgn tanya2 sape bf aku... sbb aku dah perkenalkan pun... haha

Harry Potter and the Deathly Hallows Trailer 2 [HD]



harry potter!!. xkira macam mana.. aku nak p tgk wayang ctew harry potter.
tolong!! sape2 yg baik hati bawa aku.. hehehehe
plan, i want 2 go with my cousin .kalau jadi kan.. korg mag best laaaa...
cepat2.. aku xsabar. eheheehe. terutama, yang baru beli keta tu.. ahaha
tapi kan.. aku penah berangan nak bercinta ngan harry potter ni...
haha. dlm mimpi suda la kan.. yelaa.. brday dah sama 23 july 1990.
parut pun sama kat dahi lak dlm ctew ni.. ahaha.. apa punye olang la..
bergan x sudah X_X