Dec 18, 2012

Bahagia membahagiakan

 
 
Prof dr Muhaya ni adalah seorang pakar mata. but dia merupakan inspirasi motivasi dalam hidup aku. yea, kata2 dia mmg byk memberi kesedaran bagi meningkatkan semangat dalam diri. jum tonton
 

Ustaz haslin Baharin

 
 
 
suka sangat Ustaz ni bagi ceramah a.k.a ustaz bollywood.hehe. selamat menonton.

Dec 17, 2012

muara hati

 
Cinta terpisah ruang waktu
Tetap cinta bersatu dalam hatiku
Walau raga kita tak mungkin bersama
Ku yakini hati kan tetap setia

Ku percaya ke mana pun kau berjalan
Suara cinta menuntunmu kepadaku
Kerna bila cinta sudah bersemadi
Takkan terpisah hati
[Chorus]
Demi cinta dalam hatimu
Ku yakin engkau untukku
Meski jejak pisahkan kita
Cinta kan bawa kembali padamu
Aku ada kerna kau ada
Dan cinta hatiku hanyalah untukmu
Jalanku tertuju padamu
Ke mana pun kan pasti kembali
[Ulang chorus]
Demi cinta dalam hatimu
Biarkan aku merasuk
Bersatu dalam hatimu
Hanya dirimu dan aku
Demi cinta dalam hatimu
Biarkan aku merasuk (merasuk dalam hati)
Cinta

mood


Cukup untuk 5hari yang membahagiakan aku di sisi sahabat2. Babak2 yg penuh cerita. Gelak tawa muram suram dan macam2 lagi mood. Hidup ni kalau kita nak terus dgn mood sedih. Maka automatic wajah kita otak kita fizikal kita akan down n lemah. Why? Kita xlawan perasaan tu. Bila sedih. Kita happykan diri kita. Tak kiralah happy ke sedih ke. Ucap Alhamdulillah sebab setiap babak tu telah diatur oleh ALLAH utk kita menikmati hidup. Dan pilihan tu atas kita. Antara kita nak terus sedih atau gembira dengan hidup. Sesuatu yg baik utk kita kdg2 bkn baik uttk kita. Begitu jgk sebaliknya. Kita terlalu mengingankan sesuatu sedangkan ia tak perlu pun. Petunjuk2 dah jelas. Tapi nafsu yang memberontak. Kita nak tu. Nak ni. Bila xdapat merungut. Kena hujan skit dah merungut. Hmm, dah terbiasa hidup senang tanpa merasa susah. Allah tak kejam pada hambanya. Tapi kita yg kejam dengn diri kita sendiri. Menghukum badan. Hokum perasaan emosi di sebab cinta yg bukan halal. Bahagiakan diri sendiri. Capai matlamat yg diingini. Raih cinta ALLAH dgn sguh2. Baru kita temui seseorg yg mencintai kita kerana ALLAH dan yakin . YA ALLAH. Tak akan aku berhenti mendoakan agar aku mdpt JODOH yg terbaik utk membimbingku.. yg terima kekuranganku dan kelebihanku dgn ikhls . ya ALLAH. Semoga ia hadir pada masa tepat waktu yg sesuai. AMIN

Dec 12, 2012

renungan1

alhamdulillah, untuk last semester ni. i dah pun daftar subjek. planning for today. i nak jalan2 melaka. nak ikut x? jum lah. dah lama sangat duk terperap kat rumah tu kan. xbekerja. yea, layan aku dia dan tong sampah. cerita ni sangat menarik. beto sekali lagi berlakon dengan sempoi sekali. like like like. lepas zohor tadi sempat bagi tazkirah kat dak2 rumah. tentang berlakunya kiamat. tanda2 yang dah ternyata ada. dan kemunculan dajal . ok memang kita sebagai khalifah bukan sahaja mengejar kejayaan dunia tapi kejayaan di akhirat . apa matlamat kita kat dunia ni? menyombong dengan orang sebab kita ni pandai sangat? atau hebat sangat dengan taraf universiti and whatever lah kan. jangan sesekali nak memandang rendah kepada kemampuan orang. betul. nak cari kawan kena cari kawan yang baik. sbb kwn yg wangi kita akan wangi . berkawan dengan kawan yg busuk kita jadi busuk. tapi lebih baik jadi diri sendiri. dan bergaul dengan semua orang.untuk mendapat pengalaman dalam hidup n kenali ramai jenis manusia yang kadang kala pemikiran mereka hebat walau hanya tukang sapu sampah. ehhh uall yg pegang jawatan tinggi tu. jangan terlalu hebat. tukang sapu sampah pun hebat . hebat pada kemampuan masing2... jangan nak bajet sgt n tak bersyukur. apa yg kita ada tanpa rasa bersyukur tu Allah boleh tarik bila2 masa je...macam i .. i pun ada kelemahan tersendiri yg hanya orang yg xsuka pada kita je boleh cakap kelemahan kita.. so jangan membenci pada musuh :)
ok la . sampai ni je kot hari ni. hehe. anwy see u next story.
Nulna

Dec 11, 2012

good news

hai semua. Pertama sekali. Alhamdulillah sebab saya dapat keputusan yang sangat mengembirakan. Terlompat lompat macam dapat dekan. Tapi, Alhamdulillah hampir dekan tu cukup buat saya rasa mmg banyak usaha yang telah saya lakukan dengan pertolongan Allah. Thanks god. Maha pengasih lagi maha penyayang. Sebenarnya. Sebelum saya dapat keputusan peperiksaan semester 5 ni. Saya pernah bermimpi tau. Dapat 2.33 . mmg hampa sangat dalam mimpi tu. Sebab .ok lah. Saya dah pun break dengan A. kalau korang ada tengok blog saya sebelum ni pasal A. dia Cuma kenangan je buat saya. Alhamdulillah. But putus cinta bukannya bermakna gagal jgk dalam exam.. yeaa, selalunyakan kalau putus cinta time na hampir exam ni. Bila gagal je. Ckp. Sbb frust tu ni la i gagal. No no no… gagal dalam percintaan bukan bermakna u and u semua akan give up dengan life uall. So far sebenarnya ia menjadi motivasi. Semangat juang taw. Alhamdulillah. Sem ni xperlu susah nak merajuk ke. Nak jumpa ke nak bazir duit call ke. Tu semua lagho je.. n tak beri apa2 keuntungan malah kerugiaan dan tambah dosa . semua tu kesilapan. Semoga saya jadikan semua tu pengajaran . so see now. Kejayaan dalam sem ni membuatkan saya betul2 bersemangat untuk terus berusaha dan sambung master. IN SYA ALLAH. Uall doakan lah untuk saya.. kalau boleh selagi boleh belajar saya nak belajar, hmm sambil tersenyum dan menghelakan nafaz lega. Alhamdulillah syukur. Anwy, see u next story .
Nulna

Oct 23, 2012

Munajat

Tuhan... kubisikkan kerinduan
keinsafan... pengharapan...
Tuhan...kusembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan

Bisikkanku untukMu
Munajatku mohon restu
Semoga cintaku bukan palsu
Pada desiran penuh syahdu
Gelombang lautan rinduku

Munajatku dalam syahdu
Merindui maghfirahMu
MardhiaMu dalam restu
Harapan tulusnya hatiku

Kurindukan pimpunanMu
KeagunganMu dalam doaku
Kebesaran pada kudratMu
Ia membina rohaniku

Tuhan... kubisikkan kerinduan
Keinsafan... Pengharapan...
Tuhan...kusembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan

Ujian kepahitan di dalam kehidupan
Padanya ada kamanisan
Ketenangan dan kebahagian
Bayangan syurga idaman

Munajatku dalam syahdu
Merindui maghfirahMu
MardhiaMu dalam restu
Harapan tulusnya hatiku

Kurindukan pimpunanMu
KeagunganMu dalam doaku
Kebesaran pada kudratMu
Ia membina rohaniku

Tuhan... kubisikkan kerinduan
keinsafan... pengharapan...
Tuhan...kusembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan


Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2009/05/lirik-munajat-rabbani.html#ixzz2A34VcG00

Oct 10, 2012

Sekejapnya masa berlalu.


Esok bermula lah exam semester 5. ye pijam celik. aku dah sem 5. rasa begitu cepat masa berlalu. Semoga di tahun akhir ini. akan dapat berkat yang lebih. dengan kecintaanku padaNYA. Ya Allah. aku bersyukur segala apa yang berlaku . Sesungguhnya hanya kau sahaja Maha Kuasa.  Hanya kau sahaja yang setiasa ada  di setiap nafasku. sehinggalah aku kembali ke syurgamu selepas mdapat balasan diatas dosa-dosaku ketika di dunia.. aku adalah manusia yang hina di sisinya. yang sering kali ada salah silapnya. Ya Allah ampunkan aku. ampunkan aku Ya Allah. taubatku ini. benar2 tulus ikhlas untukmu. Semoga aku dapat meneruskan perjuanganku . Ya Allah. izinkan aku menunaikan umrah dan haji bersama ibu bapaku. Ya Allah semoga kau murahkan rezekiku. Ya Allah semoga kau perelokkan akhlakku. Ya Allah semoga aku khusyuk menunaikan kewajipan Solat kerana MU. Ya Allah. baru ku tahu apa makna cinta. aku terlalu mencintaimu ya Allah. .semoga kau sentiasa memberi teguran . sesungguhnya hanya kau sahaja yang bisa menjadikan sesuatu.. berilah peringatan-peringatan kepada ku..sekiranya aku terleka. walau sesaat. Ya Allah.. jangan kau pesongkan hatiku setelah kau beri petunjuk kepadaku.. 
Semoga aku dapat menjawab dengan tenang dan bersungguh di sem ni. harap aku akan dapat DEKAN kerana Allah. Amin ya rabb..
aku suka babak nie dlm citer Ayat2 cintaa

babak fahri bersama dgn lelaki tue yg dpjara 1tmpt dgn'y
kisah zulaikha dgn Nabi yusuf..
lelaki tue:fitnah!!fitnah!!itu semua fitnah fahriii
nabi yusuf dpenjara gara2 dfitnahh..zulaikha tellah menuduh yusuf telah mperkosa'y
dan yunf dpenjara..

situasi yg sama dgn fahri(fahri dpenjara kerana dfitnah mperkosa noura)

lelaki tua:kau hndk tahu apa yg dkata yusuf,!!:

"ya Allah sekiranya kehidupan penjara
lebeih bererti dr kehidupan luar 
aku lebih rela tgal dpenjara tp dpt dekat dgn mu(Allah)
dr aku hdp bersama dgn manusia yg berdusta
Allah sdg berbicara dgnmu ttg sabar dan ikhlas fahriii"
petikan :film ayat2 cinta