
Jul 14, 2014
Aku tidak tahu

Maju

Keliru

Impian Hari Lahir
Terbang Tinggi

Jul 13, 2014
Terungkap Apakah

Tak terungkap kata
Untuk ku lafazkannya
Hanya doa
Menjadi senjatanya
Aku hanya wanita biasa
Acab kali tersentuh jiwanya
Air mata meluah pendamnya
Untuk kesekian kalinya
“Nurna”
Jul 11, 2014
Kerja oh Kerja

2014
Pejam
celik. Subhanallah dah bulan 7 2014 . Sungguh cepat masa berlalu. Ramadhan kali
ini .aku berpuasa di negeri orang. Berkerja vs
belajaq mmg jauh beza.tekanan dia lain sikit.. berhari-hari tau dak..
tapi apakan daya berusaha untuk maju dan jadi orang yang Berjaya. Semoga bulan
8 nanti aku boleh cari partme kat tempat lain. Kerja dapat 2 income baru senang
sikit. Leh bayaq utang kereta ptptn.. biasala pemuda Malaysia muda2 behutang.
Tp xsemua lagutu. Ada yg dh jadi jutawan remaja Malaysia la ni.. semuanya dari
pilihan kita sendiri.ya dak?..
Kalau
kita pilih untuk belajaq pandai2 sampai manara gading .pastu dpt pointer
tinggi. Dpt anugerah sampai tak payah nak bayar pt kan senang idop.. habis
belajaq. Dapat kerja. Org berebut pulak tu nak bg kerja. Sekali dpt gaji
berdepukk 3000ribu sebulan. Itu namanya apa yg kita pilih dahulu dan kita akan
dapat hasil pada masa ni.
Tapi
apa yang berlaku pada aku dulu. Belajaq duk main. Tak pk nak byaq utang .pjam
pt. beli kereta. Tp belajaq pointer tak megah. Takat 3.00 keatas bawah 3.5
.emmm perlu usaha cari kerja ikut ijazah. Tapi la ni. Jgn la nk duk memilih
kerja,. Bukan apa. Susah mak oiii. Gaji 1000 utk lepasan degree macam takat
partme boleh la. Bukan apa.. ptptn 300 .duit pt 300 . ada 400 utk sara hdup
selama sebulan… apa cerita??.. duit minyak lagi… dan ini yang aku nak kata..
apa yang kita buat semua atas pilihan kita sejak dulu lagi..
Tapi
satu ja nasihat aku pada mereka yang belajaq melambung tgi tp masih xkerja or
kerja xstanding sijil. Marilah ambil kemahiran belajaq kemahiran. Buat kuih ka.
Menjahit ka. Whatever.. cuba cari peluang untuk dapat duit sendiri.. lau pandai
yang mengurut tu try wat dri rumah bgtw jiran. 10rgit seorg pun cukup.. xpun
harga ikut ikhas .. Lau ikhlas ni luar biasa sikit untungnya. Tp lau niat nak
duit mmg xdpt la rsa keuntung tu.. lau pndai photogpy tjukkn kemahiran tu
mulakan dri tgkap gmbr keluarga wedding ka. Sepupu..kwn baik ka. N bole mula
bisnes sndri. Menjahit .buat kuih dn sbgainya..
Haha,
aku ni pandai ja ckp kan. Tp ini untuk sugg..aku pun sedang usaha jd terbaik
.supaya bebas hutang pada 2018……………..
Sekian
terima kasih
Jun 20, 2014
Program Dr Azizan Imkk Jun.

Orang yang Berjaya, mereka akan mulakan sesuatu dan BUAT
sehingga Habis
Bila kita lebih banyak bercakap perkara negative .dalam diri
kita penuh sikap negative
Kolam jiwa. Penuh hasad dengki, dendam , benci, ego, sakit
hati, sebab itu suka menyalahkan orang lain, cari kesalahan org lain, buruk
sangka, mengumpat, mengata, panas baran, terlalu kotor
Cuci,.
Jadi pemaaf, cari salah sendiri, perbaiki diri, lemah
lembut, xmengumpat xmengata, suka kongsi ilmu sbb ilmu yg dsebar akan berterus
shga mati..
Kali pertama aku ikuti program Dr Azizan Osman, sebelum ni
aku selalu ternampak gambar dia kat paper, dkt tv. Mcm hebat. Aku teringin
sangat nak joint program dia.
Syukur Alhamdulillah. Aku dapat bekerja di MPWS, Company
hantar ke IMKK. Dan aku terima dgn lapang dada. Terlalu happy Allah bagi rezeki
dgn mudah,
Setibanya aku di Mines Micc. Aku terperanjat terlalu ramai
orang, dan mereka menjerit2 excited utk masuk kedlm. Aku dgn kwn2 aku
tercengang.
Kalau kita pcya dgn apa kita percaya. Kita xakan hdp dgn
kepercayaan org lain
Klau kita fhm dgn apa yg kita fhm utk kebaikkan. kkita
xperlu risau dgn kfhmn org lain
Bagaimana kita lakukan satu perkata kita akn buat semua
perkara
Bersambung
Subscribe to:
Posts (Atom)





