Dec 3, 2008

Kenangan terindah










Dsebabkan aku tak g keluar mne2..nak snap pic pown tak de..duk terperap dlm umh jer..just nak ceritaa khdpn dlm dunia online nie..mmg bnyk..brkwan dgn org yg lebih berumur dengan kita ni akan mematangkan kita..so,coz tu aku suka bfikiran kdepan..
Berangan.dan merancang apa yg aku akn buat pada ms akan datang..
Aku mmg minat psikologi..time f5 dlu..aku suka bce bku2 ttg psikologii kat dlm libry..
peluang aku dapat diploma kauseling dkt kolej islam antarabgsa terpkse aku lupakan coz time tu delima mmg dasyt..tertekan!!..nak msk mn?..smua cos bgus2..n mmg aku minat..last2 aku still kat fm6..sbb aku dah nekad dgn cita2 n matlamat aku..kmbali bab psikologiii..
Cara pnyampaian ,layanan..percakapan dlm telefon…cara duduk..fizikal..tulisan..warna kgemaran,..gelombang perasaan,kdudukan ddlm keluarga(ank kberapa)..semua tu aku dgr mtvs dr.fadilah kamsah..abg aku dwload n then dia bg kat aku..mmg suka dgr ceramah dr.fadilah kamsah..msk otak gak laaa..hehe..sO dr situ aku leh kenal kwn2 aku nie jenis yg mcm mn..hik3..yo yo o aje..
sO post kali ni aku nak play back..kenangan




time nie memang tergelak abiz..huhu..setiap kmpln kena ada wakil..kna pakai bju krg pmpuan ala2 kampg..
sisi bergmbr bermulaa r..populr diorg.ahaks..sknneka hri ke-9 pjkn bersm pnduduk kmpg..


time tu pelik gak..asal tiba2 mmbr aku mntk hp aku...tup2 diorg snap gmbr dak2 nie tgh tdo..penat beb time nie..on d wy nak g umah makbpk angkat..dpt laa rehat jap..huhu

nie time dah nak blk..semua dak2 kmpul kat sni..utk pmulangn ank angkt ..
fuh!!rindu kat korg semua..hope hpy2..

p/s:hapy brday azie ..1.12.2008.... hapy2 n gd luck..

Nov 24, 2008

Rumah baRu*



Bored2..aku ikut laa makayah aku g umah yg sdg dlm proses nak siap..mak aku ckp insyaallah thn dpn raye kat umah baru,..huhuhu..sO,aku snap r pic2 kat kwsan umah tu..
Dpnnya..balai raya..n ada tmpt nak main badminton..sblh kanan masjd..huhu..lgkap gtu..raye thn dpn sure r meriah..tapi erm paham2 laa.thn dpn aku exam STPM..sO hdp sbg students pra-U nie mn bole main2..STPM ni peperiksaan yang paling susah ddunia??.tak percaye..cari lah fakta ni....blkg umah makayah aku..kbun lak..suasana perkampungann..umah ni makayah aku wat kat belemang,sungai mati..







huhu..byk lgi pic'y..tp malas lak nak msk'n..
dlm otak nie..aku pkir peperiksaan STPM jer..takut lak..
tapi aku harap sgt aku leh wat yg terbaik..amin...ramai yg tak sokong aku msk stpm..
smpai ada yg pandang rendh pada kptsn aku..tp aku pegang ngan smgt dan nasihat ckg kauslg aku....1bulan nie..kena stdy..coz naik sek truz exam..

p/s:aku suka lagu faizal tahir-gemuruh..bg motivsi utk aku nak bjaye..huhu

Nov 3, 2008

perkhemahan perdana jati diri



Pada 30-2hrib pas..
Aku terlibat dgn PPJD..
Mcm2 yg aku dpt..mmg fun but vry tired..
Frst tm jd fasi..penat gak huhu



Kelam kabut..sesat jap..smpai gngu makck yg pakai kldr merah tu nak jalan..huhu
Keta ckg jd ganguan..hehehe..


Ni masa nak cr kwsan pling ok tuk aktv mlm tuk dak2 ni semua..
Bukan senang.yelaaa kwsan org..first tm lak tu aku kat situ..


Ckg2 pun joint pakai bju kurung msk kebun klpa swit nih..
Ye laaa blik sek truz kitaorg mghala kat sni..




Ni waktu ms mgrib..kitaorg msg2 bru lik dr aktv survavl..msg2 nak g mandi..n trus ke surau nk solat sama2 sblm kuliah malam..terpegun tgk suasana ketika tu



Ni suasana malam..sejuk beb…huh,
Tak nak tgkap lbh mlm2 mcm ni..nti nampk sat gmbr lain lak..huhu


Dlm tghari 2..santai je beb mkn kat sni…dgn panahan chye matahari yg mnjubkan..
Chye’y sihat utk kulit..huhuhuu



Sakit mata eden..tp tgkap je laaa..cantk pulak tgk macam ni..

Smpt tu tgkap gmbr tgh naik moto..mmbr aku leh brni lak joint aku klik klak pic huhu,,
Tak pasal2 terbabas msk semak karang..hehehe




Ni hasil keje dak2 ni..msa aktv berkmpln..aku rsa ni paling aku berkenan..
Kreatf..sat lain semua wat gmbr lembu..apa kes..hehe



Kmplan ayam..kratf dia lukis gmbr ayam..msa penerangan pun group diorg paling mantap..




Ni kes budakni kena denda..so diorg kena pusing satu padang ni macam burung…
Tapi tak dpt terbg2 pun..huhu

Oct 22, 2008

Jom Baca Novel Tautan Hati


korang tak akan menyesal bila baca novel ni..
pas aku baca novel ni.....
bertaubat terus,,..
ahaks..
thankz pika..bgi pijam...
aku baca 2 kali tau..
kau pun tahukan..hehehe..

pas aku baca novel ni..aku trus nak cari novel
islamic macam ni..
sape2 yg ada jmpa novel best kongsi2 ler..

bila aku baca novel ni..
baru aku faham erti persahabatan,pgorbanan
macam2 lagi laa..
korang akan dpt byk byk byk info baru bila bca novel ni..
teraju utama.aish yusra..kagum sguh dgn perwatakan dia..

ni aku amik dr laman novel tautan hati..

(copy+paste dr ukhwah.com)Sesuai untuk dibaca,dihayati, dan dihadam oleh mereka yang bergelar du’at. Hadiah untuk Muslimat Dakwah. Panduan untuk mereka yang ingin bercinta…yeker? Bacalah sendiri review di bawah… Tautan Hati begitulah judul terbaru karya novelis muda remaja yang baru sedang meningkat, Fatimah Syarha Mohd. Noordin. Pemenang tempat ke-3 Sayembara Novel Remaja Jubli Emas DBP 2006 bagi novel pertamanya MAWAR BERDURI merupakan graduan jurusan Fiqh & Psikologi, Kulliyyah Ilmu Wahyu dan Sains Kemanusiaan,UIAM. Kini, Tautan Hati muncul sebagai novel kedua beliau. Karya yang sarat dengan mesej-mesej dakwah, kemanusiaan, cinta, dan kehidupan terus menjadi formula beliau dalam menghasilkan novel ini. Garapan yang penuh berbakat terserlah dalam novel ini, malah ada ketikanya saya merasakan Tautan Hati telah menunjukkan peningkatan diri penulis dalam bidang penulisan. Teknik pengimbauan semula(flashback) yang begitu baik diaplikasikan menjadikan Tautan Hati lebih manis untuk dihayati. Latar belakang kampus utama UIAM yang dicorakkan dengan baik tentu sahaja dapat dikesan dan dihidu oleh para pembaca yang sedang menimba ilmu di tempat itu sehingga merasakan seolah-olah ia sedang berlaku dalam hidup seharian. Kisah dakyah pelajar bukan Muslim di kampus bertitlekan Islam,
gaya hidup bercoupling yang bebas, kehidupan sosial sesetengah mahasiswa, adalah antara senario rutin yang diterapkan dengan baik sekali oleh penulis dalam Tautan Hati.

Seperti karya yang terdahulu, penulis memilih watak utamanya seorang Muslimah Muslehah yang terlibat dengan teraju dakwah di kampusnya. Kehidupan seharian yang terjaga menurut syariat, halangan dan cabaran
berdakwah kepada rakan sekampus, serta pengalaman-pengalaman hidup yang pelbagai dan tidak kurang juga ujian cinta remaja yang amat berat, tentu sahaja menyemarakkan rasa yang amat mendalam bagi jiwa mereka yang membacanya. Garapan penulis yang amat bijak mengambil latar kampus, membuktikan bahawa golongan sasarannya ialah para du’at yang berada di alam itu. Tidak terlepas juga, golongan remaja secara umumnya boleh juga mengambil manfaat hasil penghayatan terhadap novel ini, Insya Allah. Untuk mereka yang terperangkap dalam persoalan cinta anta-anti atau cinta saya-awak, Tautan Hati mempunyai sesuatu untuk dikongsi bersama. Bagi yang mengenali penulis dan pernah membaca dua karya beliau sebelum ini, novel MAWAR BERDURI dan cerpen hatiKU MILIKMU, novel Tautan Hati menghidangkan sesuatu yang amat menarik yang seakan ‘menggabungkan’ dua karya sebelumnya yang pastinya menarik minat anda untuk memiliki dan menghayatinya. Dapatkan novel terbaru daripada Fatimah Syarha Mohd Noordin terbitan Telaga Biru Sdn Bhd dan hayatilah hasil bakat kurniaan Allah kepadanya serta pastikan diri anda beroleh ’sesuatu’ daripadanya, Amin.Kepada penulis, saya berbesar hati mengucapkan Jazakillah khairan kathiraa wa Barakallahufiek atas karya dakwah yang diterbitkan secara komersial ini. Mudah-mudahan usaha dakwah melalui penulisan ini dinilai oleh-Nya sebagai amal yang berpanjangan, Ameen Ya Rabbal ‘Aalameen. Review oleh: Abu ‘Ammar Ibn Ibrahim


novel Tautan Hati

Aiwah!Ana takjub!Moga cinta ini disandarkan padaMu yaALLAH^___^

Kapsul pembuka minda muslim hari ini:

"Jauhi cinta yang berlebihan dan cinta yang dilarang,sebab itu adalah azab bagi jiwa dan penyakit bagi hati.Segeralah mohon perlindungan kepada Allah,berzikir kepadaNya,dan sibukkan diri anda dengan ketaatan kepadaNya"

Sekian dulu buat hari ini,Moga,hari ini lebih baik daripada semalam,inshaALLAH.Aseef jika ada salah silap,Segala yang baik datang dari Allah dan segala yang kurang itu datang dari kekurangan diri ana.

Oct 21, 2008

BUDAK LAKI GUY?..DAK PEMPUAN LESBIAN

20.10.08

HARI INI AKU DPT INFO PASAL BEBUDK YG TERJERUMUS DGN MASALAH SUKA PADA SAMA JANTINA..
PENGAKUAN DARI MULUT MMBR AKU SNDIRI..DIA LELAKI?..BUAT PERHUBUNGAN DENGAN KAUM DIA SENDIRI..
APA EK PERASAAN DIA??..
JATUH CINTA DENGAN JANTINA SENDIRI..
BF DIA MACAM LELAKI NORMAL..
TETAPI BOLEH ADA SKANDAL DENGAN LELAKI..
YA ALLAH..BENAR2 SUDAH AKHIR ZAMAN..
AKU SEDIH..
BILA MMBR AKU PEMPUAN BOLEH LAFAZKAN KALO SEMUA BUDAK
LAKI MENYUSAHKAN.. DIA SGGUP TERIMA PEREMPUAN SBG KEKASIH..
WALAU BERGURAU SEKALIPUN..ALLAH MURKA..
JANGANLAH KITA TERDETIK SDIKIT PUN DALAM HATI UNTUK MELAKUKAN
SESUATU YG DI LARANG ISLAM..
JANGANLAH TERPENGARUH DGN BUDAYA BARAT..JAUHKAN..
MEREKA(KAUM YAHUDI)SENTIASA BERUSAHA MEMBUNUH HATI REMAJA ISLAM..

“ORANG-ORANG YAHUDI DAN NASRANI TIDAK AKAN SENANG KEPADA KAMU SEHINGGA KAMU MENGIKUT AGAMA MEREKA.KATAKANLAH: ‘SESUNGGUHNYA PETUNJUK ALLAH ITULAH PETUNJUK(YANG BENAR)”.
(AL BAQARAH:AYAT 120)

SEDARLAH REMAJA KITA TELAH DIBUNUH HATINYA DARI CAHAYA ISLAM..

“KEHIDUPAN DUNIA DIJADIKAN INDAH DALAM PANDANGAN ORANG-ORANG KAFIR,DAN MEREKA MEMANDANG HINA ORANG-ORANG YANG BERIMAN.PADA HAL ORANG-ORANG YANG BERTAQWA ITU LEBIH MULIA DARIPADA MEREKA DI HARI KIAMAT.DAN ALLAH MEMBERI REZEKI KEPADA ORANG-ORANG YANG DIKEHENDAKI-NYA TANPA BATAS.”(AL BAQARAH;AYAT 212)

Oct 19, 2008

Mejr Dr.Faiz di STMI

11.july.08

gmpkz dgn kmunculan dr faiz kat STMi..
di smbg meriah..
paling best..aku dpt bersalaman dgn bakal angkswn ke-2 malaysia
.walaupn tak dpt salam sheikh mzafr..dr faiz pun jadi r..hehehe
masa salam smpt dia berckp ngan aku..
"dri sek mana?"
aku n mmbr dgn hti yg teruja cakap r
"sek kat sini r..STMI"
ooo
"tingkatan brpn ni pakai kain pple"
akupun jwb r
"kitaorg f6"
and then dr faiz mbalas syuman kitaorg..
spotng n baik..suka senyum..

aku smpt ambik gmbr dia scra dekat2..


ni gambar aku tgkap sendiri... depan2... masalah yer.. (mane leh bwk hp kat sek)..tp sbb keterujaan tu..ckg2 pun tak perasan aku tgkp gmbr mejar dr.faiz ni..(maafyer)





and then mask paper..aku pun ada sekali..hehehehe
12july.08

PJKN Tetap dHati

15.08.08-24.08.08
10 hari aku g progrm 2..
org lain cuti..
aku lak g aktvti tu..
byk dpt faedh berbdg aku duk umh masa cuti..coz tu aku ambl ksmptn.
anjuran rakan muda/belia benci dadah/jabatan belia dan sukan.
peringkat negeri johor..
alamk dak2 yg terpilih g sana smuenye dak2 kaki sukan
nsb baik r aku pernh wakil sek dlm sofbol..
ada gak aktv sukan kat luar yg pernh aku joint..



ni masa kat padang kg telor kota tinggi..ada sukaneka dgn keluarga angkt...

byk aktvt yg dlakukan..gotong royong kg..aktv brsama keluarga angkt..
malam kbudayaan laa yg paling tak leh lupaaa..
fun giler..



ni mmbr2 yg terbaik pjkn..

aku paling rapat ngan mmbr aku ni nama dia azie..
kitaorg 1blik..knl dy coz msa 2 kitaorg duk sama kat dlm bas..






persahabatan kitaorg selama 10hr mmg indh..



hadiah yg kitaorg tukar2..kecik je..tapi keikhlasn 2 bsr..
ni masa last sblm kitaorg berpisah..




selain aku dpt ilmu.aku dpt sahabat baru..keluarga baru.kakak dan abg baru..
pengetahuan baru.n byk r lagii..
pas ni aku nak jd fc lak..peluang byk..pas msk sni..huhu
rindu kat mmbr2 pjkn semuaaa..

IPT Mampu Melahirkan Warganegara yang Berkualiti

IPT MAMPU MELAHIRKAN WARGANEGARA YANG BERKUALITI

itu tajuk bahas kmpln aku masa kat SEk Men Tun Mamat,..
dapat jadi pembangkang..
so kena bgkang r tjk tu..
ipt tidak mampu/bukan wahana dalam usaha mlhrkan wrgngra yg berkualiti..
e2lah yg kitaorg pertahankan pendirian sbg kontrdsi pmbgkang..
aku galas sbg ketua pembgkang..
mmbr aku linda pmbgkng ke2
n pmbgkang ke3 mai..
simpanan khalid..

frst time..mmg lucu beb...
start jd pembahas aku byk dpt pgetahuan baru..
keyakinan diri pun mkin baik..
kena buli dgn guru bahas kitaorg..
ckp spntan kat perhmpunan..
sorg2..
tak'nye pucat muka aku n mmbr2 smue..
adui..kalo ingt lik..nak ngis pun yer..
stres doi..
mmbr aku lin smpai nk muntah..
pape pun thankz r kat ckg heiwan..
kitaorg rasa team wrk..
usaha..pergrbanan..n mcm2 ag...



motivasi r paling kuat..
seronok r..
hehehehe..tq ckg heirwan