Aug 29, 2009

cerita 29Aug

salam

adui batuk aku menjadi2..nak stdy pun tak fks..huh..bkn aku je yang batuk..satu fmly batuk..so pagi tadi pergi la klinik keluarga kat labis tu..biasa r doktr ye duk tnye skt apa n sibuk dgn kmptryer..adui tak tahan siut..sakit stu bdn ..lepas g klnk tu bpak aku ronda2 lak kat segamat..sje je nak tgk keta honda idamannya.huhu..mgusya usya honda idmn yer 2.. tp tak buy pun..pas tu g lak kedai prbut ..kdai prbt terpakai.tak buy gak..duk tgk.tp takde yg bknan.


ha ni adk aku..tak macam mke aku pun kan..adk bgsu aku yg ske brgan..hehe.ske gdoh ngan dia..umo bru 14thn..spe2 ngan berknlan sila dail no telefon anda..jejejeje.(dia yg sruh letak pic dia kat sni,myibuk je).sampai umah dalam kul 1..tenghri 2.. fuh panas ..lepak aku atas katil..rasa nak berbke jew..pape pun alhamdulillah walaupun tak sihat masih bertahan sampai la berbke..







sekian
p/s: doakan aku dapat wat terbaik dlm trial exam stpm 2sep..

Jun 26, 2009

sahabat




sajak ni akan aku hantar ke Gapena.wajib hantar.1cerpen dan 3 puisi.nanti lah cerpen lau rajin aku post kat blog.leh korang bace hehe..

Sahabatku

Sahabat,
Kau pernah berkata,
Akan kita cipta kejayaan bersama
Mengengam ijazah dengan penuh bangga

Namun aku akui itu,
Bila kau kata
itu hanya mimpi,
hanya mimpi bagimu,

tapi kenapa begitu pantas?
ku rasa semalam kita melakar impian
kini kau pergi sahabat
pergi di saat kau di perlukan.

Ya,Allah
Sedih ..,
Sedih hati ini
Insan yang selama ini di sisi
Hilang buat selamanya..

Sahabat,
Hanya Al-fatihah ku kirimkan,
Dan ingatan mekar
Janji kita,
Akan aku teruskan perjuangan ini.
Semoga kita bertemu di syurga nanti,

nukilan:nurul nadhrah

Jun 21, 2009

UM+TimeSQ+Tanjung Pyai+Taman Negara (penghujung sltn tnh besar Asia)

Assalamualaikum,
1stly nie lah pic2 tempt yg aku pergi time cuti tu.bermula pergi UM n g timesquare.Aku g lak penghujung selatan tanah besar Asia.Dapat sijil lagi pergi situ huhu..
penghujung Selatan Tanah Besar Asia










tempat penginapan
tanjung pyai,Johor






UM(Muziuz Seni Asia)













Bjya tmesQuare









selesai
P/s:dah lame tak post sampai tak tau nak bercoleteh apa.hehe





































Apr 30, 2009

Tmdg

SPA,
Sukacita dimaklumkan bahawa tuan/puan adalah layak untuk menduduki peperiksaan PENERBIT RANCANGAN GRED B27 pada tarikh,masa dan tempat seperti berikut..
huhu..itulah slh stu petikan yg aku amik dr surat twrn aku utk mduduki peperiksaan memasuki perkhidmatan penerbit rancangan gred27..12mei ni kalo tak ada aralmelintang..aku g tmdg yer..kat RTM JB..dlm surat tu aku akan laluai ujian amali yg mgandungi 2seksyen iaitu
Seksyen A- suara
seksyen B- penyampaian...
pape pun aku tak letak pape harapan..just hrp dpt pglman yg bermakna nanti..huhu

Apr 26, 2009

Pesta Buku Antarabangsa KualaLumpur




terbka 1 blog seorg mmbe blog ni..ctew pasal sekitar lawatan ringks dia di PBAKL. aku nak sgt g pesta buku Antarabanga KL ni skali lgi..tp tu laa..spe yg nak bwk g sne..huhu..
thn lepas pun aku g ngan cousin aku..sklga, sblum kitaorg mlepak ke pulau pgkor ..aku sorg je joint fmly dia..org dah ajak g jelaa.huhuhu..mse kat sne aku pun blur nak bli bku ape..coz huh,mcm2 adaa..so time tu aku bli buku ayat2 cinta ,and 1 lagi...karya Habiburrahman El Shirazyhuhu terjemahan ayat2 cinta..tp tu laaa still kat mmbe aku..enth bila nak plg bku tu..anwy,hrp2 dpt g lagi..
ni pic aku amik dr mmbe blog aku yg g sne..srnk yer..novel yg aku nak pun ada..pemilik cintaku setelah Allah & rasul..

Buku terbaru Fatimah Syarha Mohd Nordin di booth Telaga Biru Sdn Bhd. Buku ini dalam kaca pameran, jadi tak dapat nak dibeli.kata 'nya laa..huhu.aku rasa fatimah syarha kian popular..kalo korg bce novel2 terbitan diaa..ana tahu klian2 smua akan tertaut dgn hasil karya nya..huhu..berdakwah dlm penulisan novel..smbil mbaca dpt ilmu..seronok pe..smga kak fatimah dpt mnjd novelis yg terkemuka..aku rasa..pndpt aku laa.karya habiburrahman El shirazyhuhu pun leh tahan jiwang dlm ayat2 cintaa..tp karya fatimah syarha..cintanya tak la jiwang..tp byk berdkwah..best ..ada gak dpt keinsfan..

Pemilik Cintaku Setelah Allah & Rasul


Selepas Tautan Hati..Inilah novel karya Fatimah syarha yg terbru..myidola novelis ,,bru2 ni aku dgr dia berdsksi ttg novel tautan hti di IKIM..n novel terbru dia Pun mnrk aku utk mbeli..tp aku tak smpt nak bli..just aku g laman web dia terlbh dhlu..tak sbr nak bce..huhu
Novel ringkas ini mengisahkan perjalanan hidup seorang wanita yang sangat berhati-hati dalam menetapkan pasangan hidupnya. Keimanan yang tinggi dan kepercayaan yang menyeluruh terhadap Islam membuatkan beliau menggunakan segala pendekatan Rasulullah s.a.w. untuk hanya menerima pasangan hidup yang benar-benar dapat mendidik beliau dan keluarga ke jalan rahmat. Berkat kesabarannya itu, beliau akhirnya berjaya menemui pemilik cintanya, setelah Allah dan Rasul.

Apr 18, 2009

Modal insan?

salam,
dlu aku tertnya gak apa tu modal insan..
so,utk pgetahuan aku n spe2 yg masih tertnya apa itu modal insan..
ambil perhatian..hehe

Definisi:- Modal-Sesuatu yang digunakan untuk mendapatkan atau mencapai sesuatu
yang lain/buah fikiran,idea
Insan-Makhluk yg dicipta oleh Allah S.W.T yang tidak terlepas daripada
Kealpaan

Minda kelas pertama (definisi)

minda kelas pertama ialah sebagai “individu yang berpengetahuan, berdaya saing, memiliki
budaya berprestasi tinggi, integriti dan mempunyai nilai moral yang utuh

Perspektif Islam
Sumber manusia (human resource) yang menjadi pemacu kepada kemajuan dan pembangunan sesebuah negara.
Tidak mementingkan aspek pembangunan intelektual dan emosional sahaja tetapi juga melibatkan pembangunan spiritual..


skian,.teme kasih

Apr 7, 2009

tRial Muet

salam,
lame'yew tak post blog,..Semalam 6April aku menduduki trial MuEt..
huh cepat'yew masa berlalu..exam MuEt yg sebenar 25April nie..Just W&R jew..Alhamdulillah boleh jwb..Aku ni lemah ckit English..bukan ckit tp banyak...nak dpanjangkan cerita aku tulis mgunakan tulisan besar so byk la ckit nmpk aku mgarang esei tu.3helai mke kertas jwpn...haha..tp oklaa ,tak sgka sblm exam tu aku duk bce artkl pasal computer ..skali keluar soalan pasal..computer and mobile phones.................No better!..what u think?..keluar r gak idea mencurah2..tu jew aku ingat soalannye..coz kertas soalan kena pulang lik..huhu
huh,malu lak rasanyew kwn aku yg stdy kat upnm tu,him bant 5 tu..aku dengan rendah dri'ew ckp just stkt ni dpt bant 3 ujian muet thn lepas.huhu..tp dia dah bg tip ckit..okla tu..mcm ckg pulak duk bg tip kat aku..huhu..tp bgus gak dia ni..semua bahasa dia tau..bahasa jepun,jawa,enth ape lgi.lupa dah aku..huhu..papepun gd luck tuk dia..antara kwn aku yg byk bg nasihat..thankz hfzdn ^_^..
so,11mei nanti exam pertengahan tahun..cepatkan..pastu percubaan StPm..hayaaii..tak sbr nak jwb paper last stpm..huhuhu..nak cepat2 masuk Universiti..Kalo dizinkan Tuhan..aku nak sgt masuk UPM..amik kesusasteraan atau bimbingan dan kauseling..ckg bagi pendapat suro msk Universiti tu..tP tgk laa ada rzki..tp smkin lama byk pulak dugaan mnimpa..of couse dlm sek..mcm2 kna wat..hrp2 ak leh sbr n tabah dgn dugaan tu..
"Ya Allah kau permudahankanlah jalanku untk mdapat kerdhaanmu..semoga aku berjaya dalam mcapai kemenangan dan kejayaan hasil usahaku dr rahmatmu"