Jan 22, 2013

Tempat yang pernah dilawati


 

 
 
Antara tempat yang pernah aku pergi kat Malaysia ni ialah pulau pangkor , pulau tioman, A famosa resort ,water park, gambang water park, Melaka a famosa taming sari, taman Negara, icity, klcc, gunung ledang, dan banyak lagi.
gambar hiasan
 
 
 

Ready to Cameron

 
Mesti bila uall bkak blog aku ,uall rasa mcm ‘setia hujung nyawa’ kan?.. ihik. sambil baca layan la dulu lagu najwa latif tu.excly, Aku layan drama setia hujung nyawa. Tapi dkt ternet la. Boleh tahan la cerita tu. aku terus mgikuti cite tu hga episode 17.. now, tak sabar. Tak sabar. Tak sabarnyaa. Nak pergi Cameron.
 
With my friends. Aku sgt suka melancong. N sejujurnya aku suka melancong kat tempat2 yg best n jadi photogperrr akan keindahan tempat tu. Heee.
Terlalu indah dunia ciptaan Allah. So, dikesempatan ni. Aku teringin nak jalan seluruh Malaysia dulu sebelum g luar Negara. But, bulan 2 ni. Aku berpeluang ikut trip Melaka—perlis and Thailand. Dann aku xakan lepaskan peluang ni. Suka suka suka. Bukan apa. Last semester kan? Aku na byk kenangan  bersama sahabat2 aku.
 
 
enjoy
x0x0
Nulna

Jan 8, 2013

Tahniah Erma Fatima : terlanjur cinta best

Coment for terlanjur cinta.
yeah, cerita ni memang aku suka sgt. dan ternyata karma berlaku pada lelaki yang buta apabila dpt prmpuan baik utk mengejar cinta perempuan seksi. see, igt perempuan seksi nak jg suami ker? nak manja gatal gedik mau lah. laki sakit lari.. tu lah lumrah kehidupan. dan bumi ni bulat. so , igtlah pd org yg tdk mghargai tu.... Kalau aku jd Nia pun aku akn wat mcm mne dia buat masa episode last tadi. Kadang2 kita kna ajar jgk seseorg utk mrasa myesal atas perbuatan tu. if kita dah maafkan. fareth dah dpt karma dia. sikap laki dayus mcm tu. kena di ajar. dan ALLAH dah beri pun pengajaran..kalau ada 10 bintang. aku bg 8 bintang. sbb masih xpuas hati hehe. sbb mcm skjap je cerita ni.. why erma fatimah tak buat panjang skit ek??
 
 
gadingan artis yg sesuai pun memainkn prnan terpnting. utk buat cerita tu jd best n menarik. semua pelakon yang dpilih erma. mmg terbaiikkk. lagi2 Aqasyah.. yeah!! dia adalah lelaki terkacak Malaysia yang sasa. why tak bwk dia ke layar perak ..rite, nazim..ala2 kpop.. sgt ensem...n zul tu.. lelaki kacuk2. sbnrnya byk artis mlysia berbakat. tp x dketengahkan...so, gdluck erma..
buat la lg drama yg mnrik cita rasa rmja ke bdk drma melayu yea....
 
 
x0x0
Nulna

Jan 7, 2013

Diary 1 ; cerita bab Neuron

ok , alhamdulillah .utk frst present for semester ni dah pun selesai petang tadi. nak cerita pasal neuron je kot. lau budak science mesti kacang je bagi diorg. but, nasib baik fhm. n hope sgt leh dpt good mark for subj fisiologi.
 
aku kna bab sturktur reseptor n neuron. snang je kot... dmana strktur neuron yg utama ada 3..
iaitu soma, dendrit dan akson..
lbh lanjut klik ke sini..
http://faculty.washington.edu/chudler/cells.html
yeahh!!semester ni adalah semester akhir aku menduduki peperiksaan. entah lah lepas ni ada peluang lagi ke x? lau ada rezeki terus je la sambung Master kan. hehe.. kadang2 terfikir entah apa yang terjadi pada aku pada usia 30an ..dah kahwen ke? dah ada anak ke? bkerja ke? jadi apa time tu.. huh, sgt terfikir. apa yg aku plan entah berjaya atau tdk semuanya bergantung pada usaha aku masa ni. sekarang umur aku 23 tahun. sejujurnya. aku hampir nak mengakhiri zaman bujang pada usia terlalu muda apabila aku berkawan dgn seorg lelaki. tapi dah tak de jodoh. mungkin Allah lebih maha mengetahui .kerana masa belum sesuai.. dan sekarang aku tak akan fikirkan tentang jodoh lagi. tp aku akan fkos kan matlamat sebenar aku untk berjy mjdi manusia yg berguna. yang dpt bantu masyarakat. In sya Allah. semua orang akan terasa bila ada orang tanya kau bila lagi??
tp skrg ni aku xtakut nak jwb soalan tu. if sepupu aku dah khwen. kwn baik da khwen n dah ada anak pun. tapi itukan takdir mereka. takdir aku adalah istimewa nanti .Allah maha penyayangkan. skrg ni aku nak mendalami lebih mdlm ttg agama islam. nak mencintai al-quran. membaca buku pejuang2 islam.tp aku xleh ckp je. aku kna lakukan. spya apabila org bertanya ada isi yg mnrik n tertarik utk org dgr talk kita..
pagi tdi kelas psikologi dewasa dan org tua. Pn.Huda ada sentuh tentang .dugaan n cari masalah dlm dri spya kita lbh bijak nak handle masalah. Sebab sebagai pegawai psikologi or kauselor sblm nak bagi talk kat klien mlalui sesi yang melibatkan byk gris panduannya tu. sbnrnya lg bgus kalau. kita ni pernah melalui pelbagai dugaan spya dpt mrasaian perasaan sbnr klien ..mkna apabila klien cerita masalah dia. kita tahu n dpt rasa mcm mn klien rsa. so klien akan berasa selesa dgn kita.
 
so, sebelum nak hbis ni hayati ayat ni
Ketenangan itu akan hadir bila diri kamu dekat dengan Allah. Keresahan itu akan hadir bila diri kamu jauh dengan Allah.
 
x0x0
nulna

Tak sabar !!

 
esok kena present bab neuron. my god! speaking ke. haha.
wish me luck uall. speaking i plat skit noo.
wakaka..tp usaha gigih. kasi lembut lidah..
 
alhamdulillah, budak baru dalam rumah ni sgt funny n meriah rumah ni.aku happy sgt. sebab skrg aku dah tersenyum kembali. senyum mcri sinar. ececehh..buat masa ni. if ada yg bertanya. i say not time nya kot. kahkah. fokus goal now!!
stady. insyallah. dpt kerja nnti.dtg la dia.
bak kata cikgu fbret i. Mr. F.
"insyallah, ko dah kje .stdy bgus. msti rmai nak buat kau jd menantu".
wah duh. aku akan igt smpai bila2 Mr.F
aku akan berusaha gigih utk hapykan my parents. hehe
copy pic frm google image.
 
now! so excited nak habis stdy. pkai bju konvo. n kerja kerja kerja...
i have money. n mulakan hidup baru dredhai Allah.
 
xoxo
nulna
 
 

jerrypah-Aizat

Sayangku, aku pasti
Kau sebahagianku
Sayangku, aku yakin
Takdir kita bertemu

Biarkan semua berlalu
All i know i’ll always have you
Pengganti tempat mengadu
Selamanya, engkaulah.. hanya

Sayangku, aku pasti
Takdir kita bertemu
Biarkan semua berlalu
All i know i’ll always have you
Pengganti tempat mengadu
Selamanya, engkaulah

Biarkan semua berlalu
All i know i always have you
Pengganti tempat mengadu
Selamanya, engkaulah.. hanya

Selama-lamanya
Selamanya

Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2012/03/lirik-lagu-jerrypah-aizat-amdan.html#ixzz2HDJCX92X

Terukir di bintang -Juara Lagu ke 27

yeahh!! tahniah Aizat and Yuna .
sebab menang anugerah  Juara Lagu ke 27.
i'm so like this song coz JUARA!!.
 
Jika engkau minta intan permata
Tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang dari langit untukmu
Jika engkau minta satu dunia akan aku cuba
Ku hanya mampu jadi milikmu
Pastikan kau bahagia
Hati ini bukan milikku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan kamu

Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa di hatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu
Hati ini bukan milikku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan kamu
Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa di hatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu
Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa di hatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu

Jan 4, 2013

Full time Tugasan

Untuk minggu ni je hamper 7 asgmnt yang kena siapkan. Nak tak nak nil ah lumrah sebagai students kan? Lagi2 kena hadap fisiologi, kognitif yang memang banyak kena fikir. Tesis ku yang baru je na siap . hope sgtlah tak de halangan yang aku lalui untuk siapkan tesis. Tajuk tesis aku ialah
“Hubungan sokongan sosial terhadap keyakinan diri pelajar”
Nampaknya aku kena gak bergerak ke ukm untuk siapkan tugasan .
take time to fokus stady.
don't  cintan2
pengalaman kisah dulu. mematangkan kita untuk lebih bijak n berhati .wish me luck.