Nov 17, 2010

cerita di pagi raya

Salam aidiladha

pagi yang indah.. ofcouse tepat jam 6.30pagi... Datin paduka .my mother sudah terpkik
terlolong mengejutkan anak dara dia yang sorg ni.. sape lagi... aku r... dengan malas yer bangun.
haha.. malu sudax -_-.. setelah selesai semua . dalam jam 7lbh .datuk paduka pun duduk bersama2 anak2 lelakinya yang gantang2 untuk makan la kan... Mak aku masak lauk ayam kari, rendang, kuah kacang, dan skutu dengannya la..boleh tahan banyak r gk.. selesai ja diorg makan.. semua ye siap2 pergi solat hari raya.
hah!!yang tan sri sorg  ni ... org kuat kat rumah ni plak. sape lagi lau bukan my atuk yang sememang ada pangkat datuk kan..sedang baring ketiduran..nasib baik xbuat hal. lau x.. sememangnya atuk la yang akan kejutkan kami seawal jam 4pagi.sebab pmpesnya sudax basah.. huhu.. syg atuk la... walau banyak dugaan selama keluarga aku menjaganya.saudara mara aku ramai gak datang dlm 3 keluarga.. n jam 9.30 pagi td.. mak ajak pergi kubur kat belemang,sg Mati. nak tengok kubur arwah atuk nenek, yg ni belah mak la.aku pun pergi la ngan mak, along.. yg lain duk umah . melayan saudara..
sampai kubur.. terjumpa saudara2 belah mak yang tengah baca yasin. dan aku dengan along pun joint sekali la....dah selesai melawat semua... Along aku cakap lapo..huh~_~  sedangkan dah mkn pagi tadi..
so, dia  g belanja kfc jap. ala makan set dinner je. 3ketul ayam.. kami pun 3org kan. dah ada yg nak belanja.spu je la.. Mak xnak.. yela. macam2 lauk ada kat umah. tp along nak gak... wa ikut ja. makan . haha
 time balik ke felcra aku drive kereta... along ngan Mak tdo.. xpela.. bawa la laju2. hahaha
bukan diorg sedar pun... mak buka je mata... eh angah dah sampai ke??.. aku pun anguk je r..
haha.. xla laju sgt..  100km je,tp up skit, haha. .
anwy, skrg duk lepak2 dpn lptop jap dlm bilik along . dah jadi bilik ict lak blik dia.. ha2.
rasa nk tdo la plak. dgn cuaca sjuk. hjan lebat ni....
itu jela cerita d hari raya aku ni.... x best mana pun... ni pun skdr ctew kosong2..kebosanan. he9.. skrg tgh mlyan novel mawar berduri.. dgn buku motivasi  dont give up hamdan lufti.. best gak...

ok la daaaaaaa~~~~~~~~

No comments: