Jun 27, 2011

Setahun Di Kuim

Dari Akademi pengajian Islam sekarang ini aku bertukar ke Fakulti Sastera & Sains Sosial.Seronok dapat  fakulti baru serba putih lagi tu taw.hehe.Semangat untuk Sem 3 ni: dengan bebanan 22jam crdt.8subjek susah psikologi sosial, psiko islam, Sistem & teori, Psikologi perkembgan, Arab Lanjutan, pgjian Usuluddin dan Latihan pstd betul2 memberi cabaran! sehingga letcr aku meminta sesiapa yang bawah 3pointer sila gugur 1subjek .Sampai macam tu sekali . huh!..em insyaallah sempat nanti aku snap fakulti baru aku tuk tjuk kat uall. heee. Tadi  kelas pertama: psikologi islam dengan Cik Aisyah. Subjek yg wajib mghafal hadis dan ayat al-quran sbyk 15. Kalau tidak." see yoo next sem yerr dgn cik Aisyah".hehe. Anwy kawan2, ingt ye bapa psikologi barat ialah sigmund Freud manakala psikologi Islam Imam Al-Ghazali.Selama setahun aku menuntut ilmu dalam bidang psikologi.11buku mgenai Motivate dan psiko dah aku beli .sekarang tengah cari Buku Imam Al-Ghazali.ni senarai buku yang dah ada pada aku. tgh mtlaah sedikit demi sedikit.:)


  1. psikologi Rasulullah ;Dr Muhammad Ustman Najat
  2. psikologi Sosial;rozmi ismail
  3. Rahsia Minda Hebat; Dato Siti Nor Bahyah Mahamood
  4. Hadith 40 (yang sgt mbantu); Mustafa 'Abdul Rahman
  5. Jangan berputus asa;Hamdan Lutfi
  6. 8 tokoh wanita pencetus turunnya wahyu;Dr.Abd Rahman Umayrah
  7. The magic of Thingking ; david J.Schwarts,( buku paling aku syg, aku suka baca)
  8. Motivasi santai Dr.fazley
  9. 30 strategi membina pengaruh;zamri mohamad
  10. Pengantar sosiologi
  11. Psikologi islam

aku nak mbudayakan diri aku sendiri dengan rajin membeli & mbaca buku~
dan aku harap aku bisa menjadi seorang yang berjaya pada 
masa hadapan kelak.Insyaallah ;)

No comments: