Nov 11, 2011

berfikir sejenak

Kisah kehidupan di dunia ini penuh warna warninya. Aku yang suka bermenolog. Amati segala yang berada di persekitaran dan Apa guna pegang segulung ijazah,master pegang kuali pun takut2. huaaa.(seribu satu cerita yang boleh dkongsi)p/s: untuk peringatan aku sendiri.hihi.Apa guna jadi mahasiswa/i cemerlang . adab dengan orang tua pun tak cemerlang. Apa guna jadi pendebat kalau bersuara dengan orang pun ta bertauliah. Cakap lepas.. dan apa guna jadi pakar psikologi kalau diri pun takut di psiko. Ermm, aku ta lepas dari melakukan sesuatu di luar sikap rasional. Kadang2 taip pun ikut suka.  Cakap pun main ikut dan. Buat keje pun ikut (asal siap) . mengemas pun kadang2 tengok masih dalam peringkat yang ta memuaskan. Memasak? Ermm Bole lah  just I must to do better lah.. speaking pun masih terabur. Yep , im not perfect..  memang la kita ta sempurna. Tapi kita boleh kan berusaha untuk jadi sempurna? Really? 

Kalau kita cakap je pandai tapi buat tak geti. Lebih baik diam dari bercakap. Sejujurnya aku ta suka di arah. Dari kecik memang xsuka di arah.. sbb tu my parents ckp aku degil keras kepala. Bapak saudara aku sendiri pna ckp aku ni keras kepala. Dan sikap keras kepala ni masih ada dalam hidup aku. Sampai budak serumah pun cakap aku ni degil? Ahh peduli apa. Yang penting aku xbuat benda yang xelok. Degil pun sbb aku suka ikut kepala aku.n kearah keselesaan aku sdri. Tapi kadang2 klo aku rasa ia kearah ok. Aku ok  je kot.dan mnrma arahan. cehhh.huhu.. nak arah aku boleh. Tapi berbahasa OKEY.
 (bukan kau msuk wataniah ke? Askar kan suka mengarah).  Ermm, yea. Memang suka mgarah. Tapi arahan dia kan mengajar kita untuk lebih berdisplin kan? Em ok,Macam mana pulak yg seperti membuli??       Ermm buli ea?? Rasanya belum pna rasa dbuli.. kalau terkena. Pandai2 la kenakan balik. Segala Kesusahan ada kesenangannya lah!.Kadang2 putus asa gak beb. Tapi aku kuatkan smgt . mana ye tak? Aku ni kuat nangis gak.. xpna wat kje berat2. Lasak2 lagi la x. tapi mukin ada hikmahkan.. macam mn aku boleh hidup dalam dunia askor ni. (nasib baik wataniah. Ringan lah skitkan ).. yea memang ringan sikit = =” ..uhuuu. ok dah la malas nak bceloteh lebih2. lau ayat aku ni buat korang myampah. tme kasih la. sudi baca smpai hbis ni hah/ ok wsalam. 

So tunggu cerpen terbaru. Hatiku tetap miliknya.. coming!! 

No comments: