Dec 30, 2011

Ibu mertua Bak Mak mertua Dhia

huh, memang best TENTANG DHIA . kalau nak di bandingkan dengan Ombak Rindu. Tentang Dhia paling terbaik 15juta dr aku.heh. Andai korang dapat Mak mertua sekejam Mak Mertua Dhia. Korang boleh ke tabah dan sabar macam Dhia. Huh, kalau aku di tempat Dhia. Mungkin aku xsgup. tapi di sebabkan cinta pada seorang suami. Aku sanggup bermadu dari di ceraikan.

perempuan bodoh?

emm,Memang hidup bermadu sakit. Tapi entah la aku rasa lagi sakit kehilangan orang yang di cintai. Mungkin aku belum rasa lagi seperti wanita di luar sana yang telah pun di madukan.bukan 2 tapi ada yang sampai 4. Lelaki? antara cinta atau Nafsu? Allahualam.Takpela.. bagi aku baik menghalalkan dari si suami membuat zina dengan perempuan luar. Nafsu xperna puas. Dari haram. baik halal kan? tapi sekuat itu kah aku. andai seorang lelaki meminta izin untuk berkahwin lagi. sedangkan di sudut hati npe x biarkan aku mati dlu. baru lah kau boleh brkwen lain..Huh, sape nak hidup berkongsikan?

tapi macam mana nak harungi ibu mertua yang macam tu?

Doa doa doa. itu je mampu. seorang ibu mertua yang garang akan luruh jua andai melihat menantunya seribu satu pandai buat kerja. tapi macam mana pulak ibu mertua yang tak merestui kerana si ibu tu dah ada pilihan sendiri untuk anaknya? sebaik mana pun menantunya dia tetap membenci,. hmmm , dugaan dugaan..seorang ibu banyak mengajar anak perempuannya. kadang2 setiap inci pekerjaan di rumah dperhatikan. begitu teliti. habuk . tandas jamban, bilik, baju dalam almari, dapur, tmpat masak xde sbg mnyk terpcik. teliti.. setiap masakan di kritik. dan macam2 lagi untuk pastikan anaknya membuat perkerjaan cantik di mata mertua.
Sebenarnya kehidupan berumah tangga itu penuh onak dan duri. Jangan menilai seseorang dari degreenya , masternya. yang akhrnya menilaikan hantaran mengikut pangkat. tapi krtria seorang is3 drumah fail. layan suami pun xpandai. mana suami x cari perempuan lain.. cemerlang dtempat kerja tapi gagal berumah tangga.

kesimpulannya, hati . hati yang bersih pasti mendapat hasil yang bersih. tetapi ujian tetap hadir menduga .sebelum nak psikologi orang. psiko la diri sendiri. Wsalam.

bukan pakar kauseling rumah tangga. dan bukan mengambil jurusan berkenaan. hahaha.

2 comments:

Nazz@Purple said...

sebelum kwin kene blajo skil amik ati mertua

NadhZ said...

kena bijak usha mertua.