Jan 3, 2013

SEMBANG ada isinya

 
morning, kalau hari2 laptop ni senang na dibuka tanpa tunggu on loading can best. open je. terus leh blog. memang setiap masa aku boleh create macam cerita. lagi lagi isu semasa ni.
Kes yang sebenar banyak yg lagi dasyat dari akhbar tu. cuma banyak yg tutup kes. supaya jenayah kat malaysia ni tak nampak sgt. tapi dah di kira banyak juga sebab metro hari2 cerita pasal kes yg melibatkan mental?
betul ke rakyat malaysia ni segelintir yg memiliki masalah terbawa sehingga sakit mental
tekanan perasaan yang melampau
masalah kewangan
pekerjaan
masalah keluarga mengongkong
masalah pasangan hidup
masalah diri dtindas kawan2
masalah terlanjur dan sosial yg makin melampau dikalangan remaja.
 
bagi pendapat aku lah kan.
tak semualah. tapi melibatkan disekeliling aku. kebanyakkan remaja dri kampung yg bhijrah ke bandar banyak yg kejutan budaya. dan lebih selasa enjoy dan buat pekara yg tak senonoh rite?
tak semualah. tapi yg penting iman .... jaga lah diri. utk family kat kg yg terlalu sygkan kamu.
 
masalah mental terutamanya lelaki yg skg makin tak menghormati perempuan. dan perempuan semakin tdk malu. kerana terlalu mendedah itu ini. kita tak boleh salahkan mana2 pihak,.. sbb smua masalah bermula dari kita. macam mana kita nak control masalah tu dgn baik sekali. kalau kita miliki aura yg ngtif automatik kita akan melakukan perkara yg negatifkan?? renung2. dan fikir. apa matlamat hidup kita ni kan? huh.. aku sendiri takut apa yg berlaku pd aku masa akan dtg. bertuah atau tidak. semuanya Allah shj yg tahu..
 
get ready to class fisiologi at 11 am.
nulna
xoxo
 

No comments: