Jul 19, 2014

Cukup Master ke kita?


impian aku memang mengunung tinggi
aku nak sambung master sehingga phd
tapi pernah tak aku berfikir untuk sambung pengajian islamku, 
pengajian al-quranku supaya tahap master & phd
atau aku mengejar kemegahan dunia
mahu di puji
takut di caci
mulut orang jadi punca untuk segalanya di ketepi
perlukah aku bersikap bergini
mulut orang boleh je cakap macam-macam
tapi yang menerima akibat adalah diri kita

Pandangan Allah lagi penting wahai jiwa
betulkan sebutan ayat dalam solat
fahamkan maknanya
master dalam hafazan
dakwah dengan penuh keimanan
akhlak yang baik

perbaiki bacaan alquran
tahu dan hebat dengan tajwidnya

aurat yang dijaga rapi
tutur kata yang sopan.

gagah dan berjaya.

tawaduk.

dan biarlah
hebat di sisi Allah S.W.T

jadilah umat yang Nabi Muhammad yang di banggakan

subhanallah
subhanallah




No comments: