Dec 24, 2014

Masalah

Assalamualaikum,
"Orang yang positif tidak semestinya tidak mempunyai masalah. Namun Orang yang negatif semestinya membuat masalah & mempunyai banyak masalah" 
Nurul Nadhrah,
22.12.2014 : 9.29am


Kehidupan ini senonim dengan naik turun kejayaan, kekayaan dan iman kita sendiri. Tanpa hala tuju saat kejatuhan itu yang bisa membuat seseorang itu down dan jatuh melayan perasaan layan jiwang main biola (kata Dr Azizan) fisiologinya tubuh seseorang akan down, tidak semangat, bahu menurun, kepala menunduk ke bawah.

Kehidupan aku sendiri banyak naik turunnya. Beberapa kali aku merasai bagaimana perasaan bila kita membuat salah, membuat kesilapan tanpa di sengajakan, gagal exam, putus cinta, dapat gaji duit habis sebab kereta rosak, dan macam-macam lagi.

Sedar atau tak . audit balik diri kita sendiri. Kenapa boleh jadi macam tu ? semuanya kerana diri kita sendiri. Yang sering buat kesilapan lalu mencari kesilapan orang dan berusaha menutup kesilapan diri sendiri. I thinks, bila kita membuat kesilapan dan kita mengaku kesilapan tak salah, sebab kita akan belajar dari kesilapan kan?

bila kita adalah masalah.Duduk dalam masalah. Terima,. Kita rasai masalah itu. Bila kita terima, kita rasa.baru kita sedar Kita rupanya puncaya..
Masalah berubah menjadi peluang./.
Tahap kehidupan kita akan jd lebih best..

Masa gelap kita nmpk x carpet
On lampu terus nmpk cntik
Cahaya Cuma satu. Warna sgt banyak. Betapa org bchy stiasa nmpk kebaikan dlm dunia. bila tdk nmpk kecantikkn dlm diri org lain. lihat balik status kita..

3 jenis manusia.
1.    Tak sihat. Gemuk. Makan bnyk. Sakit
2.    Tak sakit. Orang batuk je ."tu nanti jangkitlah nanti kat orang,,kita lemah sbb negative.. bercakap slalu ckp bgus ke tak bagus? if bagus hasilnya pun bagus
3.    Dah sihat. Tp nak sihat lagi

kehidupan ni tak akan pernah lepas dari masalah. cuma kita kena belajar bagaimana nak menyelesaikan masalah agar keputusan yang kita buat benar dan tepat..


Bersambung.....



my inspirasi
Dr Azizan Osman
Prof Muhaya
Amin Idris 
                                  

No comments: