Oct 2, 2010

Hilang ingatan ke?


Seminggu ni wajah dak ni mag selalu aku perasan…
Tapi aku xley nak cakap sapekah dia…
Berkerut dahi ni…

“Mcm kenal lah dak ni?”

Tapi x berani nak tegur.. takut perasaan je..pelanduk 2 serupa...
yela .selalunya,Aku p mana2 ada je orang yang aku kenal.. tapi kali ni.
Kenapa aku xley nak  merungkai..  di mana aku pernah jumpa budak ni,.
Siapa nama dia. Dan macam2 lagi…
First time jumpa kat kafe.. ke 2 jumpe masa berselisih kat Audi.. dan ke 3 dalam Bas.
Dan pertemuaan yang berjaya merungkai segalanya adalah di MASJID..
Dan buat kali pertama  masa tu juga mata aku dengan mata dia bertembung..
Dia senyum.. aku nak senyum balik tapi masih was2..
Sekali aku panggil je terus dak tu..

nadh:Wei, macam kenal la ko?...

dia: Haa, memang laaa aku sekolah felcra dulu…

nadh:Yeke?.. kenapa tak ingat ek?

Dia: Ko, dak kelas RAHMAN kan ?  dak science?

Nadh:Tak,. RAZAK dak akaun. Kelas ke 2 ler..

Dia: Hah, betul2. kelas razak.. tapi ko selalu ngan dak science kan..

Nadh:Yela2.. tapi kenapa aku tak ingat ko ni? Ko kelas apa dulu?

Dia:Aku kelas Mahathir. Dak Seni.. selalu ngan YANA ,amiza…

Nadh: weii, siyes aku langsung x ingat memori tentang ko kat sekolah dlu.. kita rapat x?

Dia: xjugak.. tapi kita selalu tegur gitu2… nama ko nurul nadhrah binti mahbobkan?

Nadh: haa’ a (dalam hati..ingat pulak dia nama penuh aku) .. hmm, nama ko sape ek?

Dia: aku ummi atikah syed kudri laaaaaaa… xingat lagi ka..

Nadh: haa Ummi… macam pernah dengar.. tp xley nak ingat pape lah tentang ko.

( ummi yang aku ingat , hanya ummi mkromah.dan bru teringt dlu memang ada 2 nama ummi.)

Dia: teruk r ko ni nadh.

(huhuhuhu)aku tersengih je.

Nadh: Maafkan aku laaa, siyes.. aku xtau knpe lupa mb sek lama... bak ah no ko…

Alhamdulillah… Tuhan memang maha kuasa. Menemukan kembali. Walaupun ingatan ni masih xdapat nak dteact siapa dia… myb memang Aku tak rapat langsung kot. Cuma sekadar tegur mcm tu jeh.. wuu, tapi dia ingat semua tentang aku….

Pape pun tahun depan dia akan habis Diploma kauseling dia … dan aku terus dengan pengajian aku ni.. Semoga kami berjayaaa…

No comments: