Nov 10, 2010

hari ini

yahuu.. berukband ku dah bayau.. senang nak on9 24 h.. gilo?edok ler.. haha.ala tinggal 1 paper lagi..pastu merdeka jap untuk sem 1 ni.xsabau nak cuti.n tak sabau nak pergi program kat gunung dato' n9.. empat hari bertapa di sana nanti, sebagai fisilattor.. nak tak nak.. comfim kena daki gunung tu sampai semput. ahaks.pagi2 buta. dah dapat msg dari -_- entah sape. myb ketua program. untk mgesahkn aku g,tarikh,tempat perjumpaan nanti n blablabla..  berjela la teks msg tu.. baru nak membuta sampai tengahhari  ni . tapi kul 7 lbh gak tersedar..pelik tol tgk dak2 yg smpai tghri tdo...xpenat ke? . konon nak pjam mata balik. tp xley.pas zohor ni. aku ada present syariah.kbtlan. apa yg group aku present ni adalah antara soalan yg akan keluar esk..so, kena wat terbaik la kan. ehehe. mag dah prpare awal. tapi ustaz je slalu duk tnguh.
tak bpe lama selepas tu. duk baring2.. smbil baca bab taqlid. sis zatie ,ex roomate aku .. dah smpai dr kedah.
mjerit2 la mcm kena histeria. sbb rindu sgt...slps dia bhnti stdy .  kakak ku yg sgt care care care la aku kat sini... tapi hari ni dia lain sangat "muka dia sayu,mata dia penuh derita" astagfrullah.

 tak tertahan air mataku ini
melihat kesakitan yg kau miliki
dulu kau senyum xhenti
kini snyuman mu xbererti
kerana aku dpt mnerliti 
penderitaan akak ku ini.

xsgup melihat pderitaan dia ... bila dapt thu dia kena sihir... malahan manusia itu adalah org yg terdekat.
betapa kuat dia mnempuh dugaan ni.. bygkan.. aku yg xpandai sgt bab2 ni... bila pndang muka akak terasa lain.. jntung laju pulak... lain.. aku snyp.. mls nak bgthu perasaan aku bila tgk dia mcm tu...
skali kwn2 dia dr blok sebelah dtg ke bilik. nak tolong angkat smua brg yg ada tgal skit ni... bkn skit, bnyk kot.hehe..dan diorg peluk smbil ngis2.. sbb diorg pun thu akak sakit... sorg kwn aku tu ,dia tau bab2 bnda ni.. atuk dia mgubat org.. dia duk tenung muka akak.. berair2 mata dia... "akak!! siyes kak muka akak lain.. dah bukn macam muka akak?.. mata akak.. dah bukan mata akak.."
handal org yg buat akak ni...
"kenapa? muka akk macam mka hntu ea"..kata akak ku
                     hmm, mcm bukan muka akak.. sayu.. sedih..

aku snyap je time 2..... Ya Allah.. smoga kau smbuhkan dia .. betapa mnderitanya dia.kenapa ada manusia yg sgup nak myeksa org lain..


kau sihir dia, kau pukau dia, kau jampi dia..
kau seksa dia, kau derita kan dia. tapi sedarlah.. 
dia sakit di dunia sementara.
tapi kau Mati di api neraka selamanya.

anwy wish me luck 4 presentsyariah and last paper tmrow.



No comments: