Sep 18, 2012

Terlalu mencintaimu #1

Mimpi?
sejak dua menjak. aku sering mimpi dia. ya, mimpi dia. Mimpi dimana situasinya ingin membetulkan keadaan yang sebenar. "dah la. kita dah tak de jodoh awak. kalau saya nak tunggu awak untuk 3 tahun. kalau kita xde jodoh. sama jugak kan? sia-sia je" kata aku penuh yakin. mempertahankan hubungan yang kita sendiri tak pasti. Cinta tu tak bawak kemana2. kalau nak mempertahankan sesuatu yang telah dihalang. itu katanya lah. hakikat sebenar. hanya Allah sahaja yang tahu kan?.. 
Ahad tu. hati ku bedebar2.. debarannya lain. apa yang dijanjikan. dia mintak aku terus ke tol tangkak. supaya mempercepatkan jalannya. bagi aku. lau dia xsudi. nak hantar aku balik ke kolej. xjadi masalah. ingat lagi. Kali pertama kita bertentang mata, hujan lebat. naik kereta saga. sangat sweet time tu.. dan kali terakhir kita bersama. suasana tegang. dan hujan juga menjadi pengakhirannya. sampai je aku ke tol tangkak. dia ingin menghulurkan payung padaku. tapi aku tidak mengambilnya. dia pergi bersalaman dengan ayahku. dan itu adalah kali terakhir dia bersalaman dengan ayahku. dari tol tangkak. sampai lah di tol simpang empat. dia membisu. dan aku juga membisu. perasaan sedih. hiba tiba2 datang. seperti ada sesuatu yang bakal terjadi.
dan YA.
dia mula membuka bicara. aku teresak2 menangis. namun, tiada sedikit perasaan simpati di bibirnya. utk memujukku. di atas kata2nya.
"Sakit, perih, menusuk hatiku
Saat kamu ucap kata itu
Ku hanya bisa meneteskan air mata
Jatuh rasanya langit ini"

aku hanya terdiam seribu bahasa. sedu sedu masih kedengaran. setibanya di kolej. aku meminta maaf kepadanya. dengan pantas dia mencium dahiku. aku tergamam. dan aku terus keluar dari keretanya.sampai didalam bilik. aku terus menangis.. dan perasaan sakit mulai detik. HUBUNGANKU dengannya. mula ada tentangannya..

-Alisa Bt Jamaluddin-
Novel
Terlalu Mencintaimu
                              

"dalam hidup aku. aku banyak buat khilaf. sejak aku mengenali lisa. hidup aku cukup sempurna. aku tak pernah rasa bahagia seperti ini. walau dia jauh. aku xmampu nak mencurangi dia. mana taknya. aku ni pantang gak nampak awek cantik. tapi bila aku pandang awek2 cantik.. aku nampak dia. ya aku nampak lisa. lisa .BAKAL ISTERIku. aku Terlalu mencintai dia."

                -Remy azril-
                    Novel

Terlalu Mencintaimu
 

No comments: