Sep 19, 2012

Terlalu Mencintaimu # 2


"usah ditangisi. insan yang dah pergi lisa" tegur iza. " aku ni . lagi la .dah nak dekat final. bf aku tinggalkan aku gantung tak bertali. no reason. xde gadoh. tb2 dia tgalkan aku mcm tu je. lagi kejam. dari kau. korang break. ada gak alasan " aku terus termenung. setiap orang yang break. mesti pengakhirannya kejam kan? aku cuma nak pengakhiran kita tu. sangat indah. tapi ... maafkan aku. aku tak dapat maafkan kau saat ni. sampai mati kau akan rasa bersalah terhadap aku. sampai mati!!.. "lisa, watpe kau nak berdendam. dendam tu nanti yang akan makan kau balik. sbb dendam tu akan buat ko sakit lisa. dah la lisa. sekejam mana dia buat kat ko. maafkan dia lisa".kata iza.. "entahla. mmg ada kemaafannya nanti. tapi bukan sekarang. dia senang dapat penganti".. "lisa!".iza terus menyekat kata2 lisa....," sebab dia lelaki. lelaki ni senang je dia dapat. kita ni perempuan. jangan pulak jadikan benda tu. sebagai nak berlawan.. biar dia ubat luka dia dengan perempuan2. kau ubat luka kau. dengan istiqamah. jangan ulangi. couple tu. tak bawa kebaikan apa2 pun lisa. ia mendapatkan kesakitan je. sebab apa?? .. sebab dosa2 kita. dosa2 zina kecil mahupun zina besar. yang kadang2 kita leka. kita xsedar tu semua. tiap2 hari kita wat dosa. suara duk manje2 dengan laki dah dosa. Allah tu sayang kau lisa. dia nak kau jangan terus terleka dengan cinta yang xhalal ni. syaitan banyak ganggu. dah la lisa. bila dah ready maafkan dia.. lepas tu. biarlah dia dgn tuhan je nanti.. setiap perbuatan ada pembalasannya lisa". lisa bangkit dari kerusi. di capai tualanya. dan terus ke bilik air. " amik air sembahyang, banyakkan solat .. solat tu jangan tinggal" iza baring di atas katilnya. sambil kembali membaca novel ini takdirnya.

-raihiza zainuddin-

Terlalu Mencintaimu

No comments: