Aug 28, 2013

Jadilah Manusia yang Bijak ;)



Tanpa kesihatan yang sihat , jangan bermimpi kita boleh buat apa sahaja yang kita suka,. kalau dah xsihat. Makan pun xboleh tau.. Kesihatan tu sangat penting untuk kita berjaya dalam hidup.
daripada gambar di atas korang boleh faham what is a JIHAD. Jihad ni bukan nak pergi berperang jew. tapi banyak lagi. Menolong orang yang tengah di timpa kecelakaan pun boleh dkira jihad. berdakwah, melindungi, jihad dari jodoaan syaitan dan bermacam lagi.. Mulai hari ni jum berjihad. In sya Allah
ni pulak Cara Rasulullah SAW menjaga kesihatan diri. jaga kesihatan tu bukan asik macam vitmin c ke d ke apa2 lah, tapi jaga kesihatan juga merujuk kesihatan dalaman dalam hati kita. Jadi pemaaf, tidak iri hati boleh membawa aura positif sehingga kita rasa sihat bertenaga. Jangan sesekali makan berlebihan taw. sbb kalau kita makan berlebihan boleh menyebab lemah ingatan, pemalas, dan kuat tidur, pastu GEMUK (tegur diri sendiri).. Kalau korang nak tahu bila bangun sebelum subuh juga menyebabkan kesihatan kita baik. sebab waktu subuh udara segar. ini tdak, tenghari buta bangun. celik mata . MAKAN. ish ish. xelok Taw.

Seorang yang menjaga emosi /mengawal amarah juga sebenarnya membawa seribu satu kebaikan. nak tahu sebab apa? kalau kita marah marah. kita akan membawa aura negatif. ORANG AKAN BENCI kita. tapi kalau kita maafkn dan kawal amarah. Mesti tidak akan menimbul pelbagai masalah selepas itu.

Jadilah orang yang
Pemaaf
murah senyuman
Berfikiran positif
Pemberi
dan jangan jadi orang yg kedekut ILMU .
xbaik taw.

hehe. anwy thanks membaca.


No comments: